METropolitan Opera i Zapachy

Aktywny zmysł słuchu to rzecz oczywista w czasie uczestnictwa w operze. Ale wrażenia zapachowe? Nie przypadkowe, ale integralne z treścią opery?

20 grudnia 2008r. Filharmonia Łódzka im. A. Rubinsteina przepięknie pachnała różami. Dodatkowo miłośnicy Opery mogli przeżyć tragedię głównej bohaterki jeszcze bardziej zmysłowo dzięki pachnącemu Digital Signage.

Opera Thaïs Jules Massenet w reżyserii John Cox i pod kierownictwem muzycznym Jesusa Lopez-Cobos w Filharmonii Łódzkiej im. A. Rubinsteina była niezwykłym wydarzeniem. Transmitowana na żywo z Metropolitan Opera zapierała dech w piersiach wspaniałym świewem Renée Fleming a na przerwach zachwycała prezentacją multimedialną przedstawiającą emocje, które targały Thaïs - główną bohaterkę. Prezentacja ta nie ograniczała się do obrazów, barw czy haseł. Najważniejsze były specjalnie wykreowane zapachy. „Zapachy zmieniały się tak, jak zmieniała się bohaterka opery. Zapach pożądania, gorącej miłości, kobiecości towarzyszyły prezentacji na samym początku. Miały reprezentować Thaïs jako kurtyzanę. Następnie zapach zmieniał swe nuty na bardziej suche, metafizyczne i wibrujące w powietrzu, które symbolizowały wahania oraz poszukiwania siebie. Ostatnia woń oznaczała dokonany wybór bohaterki. Była lekka, wręcz anielska, bardzo delikatna i taka też umarła Thais", opowiada Diana Kvachantiradze perfumery account ad*aroma. Cała Filharmonia przepięknie pachniała ogrodem różanym, których symbole przewijały się w trakcie Opery.

Przygotowana przez agencję marketingu zapachowego Ad*Aroma kreacja miała na celu zaznajomienie widza z treścią opery w niebanalny sposób, oddziałując na wzrok, węch oraz dotyk. Zainteresowani mogli dosłownie poczuć sztukę nosem. Zapachy zostały specjalnie wykreowane przez jeden z najsłynniejszych tandemów perfumiarzy (les Christophs). Niepowtarzalne kompozycje zapachowe ułatwiły wczucie się w atmosferę sztuki i przeniosły widza w świat bohaterki... Nacisk położony został na staranne zgranie w czasie bodźców i stworzenie niepowtarzalnej aury.

W czasie opery Thaïs nastąpiła premiera najnowocześniejszych technologii aromatyzacji w Polsce. Urządzenia Sentys4 umożliwiają odczuwanie zapachów zintegrowanych z prezentacją multimedialną. Wraz ze zmianą obrazu automatycznie zmienia się zapach, co ułatwiło uczestnikowi pachnącej atmosfery przenoszenie się w świat emocji.

Połączenie najnowszej technologii wizualnej z zapachem (dziełem wirtuozów perfumerii) oddziałującym na emocje sprawiło, że ta Opera z pewnością stała się niezapomnianym przeżyciem dla wielu gości...

marketing zapachowych, aromamarketing

AKTUALNOŚCI

 
 

ad*aroma - marketing zapachowy

D2B Sp. z o.o.
ul. Domaniewska 39a
02-672 Warszawa
tel. 022 382 1234
tel. 022 382 1267

adaroma@adaroma.pl

RSS ad*aroma RSS

PL EN

Definicja marketingu zapachowego

Marketing zapachowy (aromamarketing) - koncepcja marketingowa, polegająca na aromatyzowaniu pomieszczeń firmy. Podstawowym zadaniem aromamarketingu jest stworzenie przyjemnej, prozakupowej atmosfery w miejscu sprzedaży oraz w punktach obsługi klienta.

więcej...