Artystka zakłada, że podobnie jak historia, tradycja czy architektura, również zapach określa charakter miejsca. Projekt Przenikanie polegał na nadaniu nowego zapachu wybranym budynkom użyteczności miejskiej w Raciborzu, m.in bibliotece, sklepowi z używaną odzieżą i... toalecie w Urzędzie Miasta. Zapachy dobrano albo na zasadzie kontrastu (biblioteka - zapach pomarańczy), albo na zasadzie skojarzeń (w budynku Urzędu Miasta mieściła się kiedyś fabryka czekolady). Projekt był zrealizowany dzięki firmie ad*aroma - marketing zapachowy. „Niezwykle zainteresowała nas idea wykorzystania zapachu w sztuce. Marketing zapachowy to komunikacja z klientem za pomocą odpowiednio dobranego zapachu. Tym razem zapach komunikował wyjątkowość miejsc codziennego użytku w Raciborzu, był bohaterem a nie narzędziem marketingowym" - mówi Agnieszka Dąbrowska z firmy ad*aroma - marketing zapachowy. Oprawę zapachową przygotował Piotr Kempski - perfumiarz.
Nowe zapachy starych miejsc przyciągnęły zarówno gości festiwalu, jak i mieszkańców Raciborza. Ci drudzy mieli okazję na nowo odkryć atmosferę swojego miasta. Jednak co najciekawsze, podświadomość osób, które gościły w aromatyzowanych budynkach po raz pierwszy, zapamiętała niecodzienny zapach jako prawdziwy.